linkedin logo

Logo LinkedIn

LinkedIn to jeden z popularniejszych portali społecznościowych z długą historią. Jednak jest dość specyficzny, gdyż nikt nie chwali się tu nowym samochodem czy zdjęciami z wakacji. W tym artykule chcemy przybliżyć znaczenie i historię logo LinkedIn. To powstało w 2003 i przez 20 lat nie przeszło istotnych zmian. Sprawdźmy czy historia logo tego „poważnego” portalu społecznościowego jest równie poważna jak sam portal.

Pierwsze logo LinkedIn 2003 – 2011

pierwsze logo linkedin
źródło: https://1000logos.net/linkedin-logo/

Czy logo LinkedIn jest rozpoznawalne na całym świecie? Zapewne nie, jest to w dużej mierze portal zrzeszający pracodawców i pracowników z branż opartych o działalność internetową. Naturalnie również wiele tradycyjnych biznesów ma tam swoje profile.

Logo LinkedIn jest bardzo proste i jego kompozycja nie uległa większym zmianom od samego początku, czyli roku 2003. W wolnym tłumaczeniu nazwa portalu to „Połączony w”, chodzi o sieć relacji jaką budują użytkownicy, pomiędzy sobą, profilami firm i pracodawcami.

Pierwsze logo LinkedIn było dwuczłonowe, pierwszym elementem był czarny napis „Linked” a drugim wyrażenie „in” w kolorze białym na tle niebieskiego kwadratu o zaokrąglonych bokach. Całe wyrażenie zostało stworzone z bezszeryfowej czcionki Source Sans: Light and Semi-bold.

Ciekawostką może być fakt, że wysokość dużej litery „L” jest dokładnie taka sama jak liter „k” i „d”.

Zarówno kolor czarny jak i niebieski kojarzą się nam z nowoczesnością i profesjonalizmem. Prosta stylistyka, miała sugerować, że portal jest stworzony do rzeczowej komunikacji między pracodawcami i pracownikami.

Logo LinkedIn się zmienia 2011 – 2019

drugie logo linkedin
źródło: https://1000logos.net/linkedin-logo/

Niesprawne oko nawet nie zauważy zmian jakie zaszły podczas redesignu logo LinkedIn z roku 2011. Oryginalna kompozycja pozostała nienaruszona podobnie jak paleta kolorów.

Zmianie uległa czcionka, użyto Avenir Pro, która charakteryzuje się cieńszymi literami. Logo wciąż pozostawało bardzo profesjonalne i minimalistyczne.

Zauważalne zmiany zaszły również w literze „e”, której dolna część jest bardziej zaokrąglona.

Zmiany były związane z rejestracji na nowojorskiej giełdzie. Właściciele portalu chcieli aby logo było jeszcze bardziej czytelne.

Logo LinkedIn 2019 – obecnie

logo linkedin
źródło: https://1000logos.net/linkedin-logo/

Obecne logo jest praktycznie tym samym, które funkcjonowało od roku 2011. Zmianie uległy kolory, od tej pory napis „Linked” jest niebieski, dokładnie w tym samym odcieniu co kwadrat ze słowem „in”.

Postanowiono również zmienić przerwę pomiędzy kropkami nad literami „i”, jest nieco większa niż w poprzednich wersjach. Tak minimalne zmiany pokazują, że osoby odpowiedzialne za portal nie zamierzają ryzykować ze zmianami logo, a i prawdopodobnie użytkownicy portalu tego nie wymagają.

Obecny wygląd logo wynikał w pewnym stopniu dopasowaniu do Microsoftu, który wykupił portal LinkedIn.

Kolorystyka logo

ikona linkedin
źródło: https://1000logos.net/linkedin-logo/

Twórcami portalu LinkedIn są również osoby pracujące w PayPal, możliwe, że miało to wpływ na dobranie podobnej palety kolorów do projektu logo. W logo LinkedIn wykorzystywane na przestrzeni lat były tylko trzy kolory: niebieski, biały i czarny. Kolor niebieski użyty w logo nosi własną nazwę „LinkedIn Blue” (0077B5).

Niebieski kolor kojarzy się z internetem i networkingiem, podobne barwy do LinkedIn wykorzystuje w swojej identyfikacji Facebook, o czym piszemy w szerzej w artykule o historii logo Facebook.

Czcionka wykorzystywana w logo LinkedIn to Source Sans Pro-Light lub Source Sans Pro-Semibold. Za ich stworzenie odpowiada typograf Paula D. Hunta.

Ikony LinkedIn

ikony linkedin
źródło: https://1000logos.net/linkedin-logo/

Podobnie jak inne portale internetowe o zasięgu globalnym tak i LinkedIn posiada kilka wariantów ikon. Różnią się one od siebie paletą kolorów, a jedna z nich osadzone jest w kole a nie kwadracie z zaokrąglonymi bokami.

Logo LinkedIn jest jednym z mniej ciekawych pod kątem zmian jakie w nim zachodziły, ale doskonale wpisuje się w charakterystykę portalu.

5/5 - (1 vote)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *