od ilu lat jest twitter

Twitter logo

Twitter to jedno z najpopularniejszych mediów społecznościowych na świecie. Charakterystyczne logo Twittera przypominające niebieskiego ptaka, jest doskonale rozpoznawalne w wielu krajach. W tym artykule chcemy Ci przybliżyć historię logo Twittera, bo nie zawsze ono wyglądało tak jak teraz. Dość powiedzieć, że swojego czasu, Twitter był zielony i w niczym nie przypominał minimalistycznego logo znanego dzisiaj.

Nieoficjalne logo Twitter – 2005 rok

nieoficjalne logo twitter
źródło: https://logos-world.net/twitter-logo/

Twitter na samym początku nosił nazwę roboczą „twttr” i powstał w głowie Jacka Dorseya, pracownika firmy Odeo. Jednak to nie do niego należało, wymyślenie nazwy, tą przypisuje się programiście wspomnianej firmy podcastowej, niejakiemu Noah Glass.

Twitter od samego początku miał służyć do przesyłania krótkich wiadomości tekstowych. Początkowy limit tekstu wynosił 140 znaków a obecnie jest to 280.

Powyższa informacja ma znaczenie dla historii logo Twittera. Musisz wiedzieć, że najwcześniejsza wersja logo „twttr” nigdy nie zyskała miana statusu oficjalnego logo. To co widzisz powyżej jest zatem, pierwszym a zarazem nieoficjalnym logo Twittera.

Logotyp został zaprojektowany przez Biza Stone, jego kolorystyka oraz wygląd w niczym nie przypominały docelowego projektu. Inspiracją dla Biza była natura i krople rosy, które widać po spływających zielonych literach.

Efekty wypukłości i 3D, nadawał logo skomplikowanego wyglądu, a w tamtym czasie powoli odchodzono od tak bogatych logotypów. Przedstawiony logotyp został wykorzystany wyłącznie wewnątrz firmy Odeo, więc dopiero kolejną propozycję można uznać za oficjalną.

 

Pierwsze logo Twittera 2006 – 2010

pierwsze logo twitter
źródło: https://logos-world.net/twitter-logo/

Oficjalnie zaprezentowane w roku 2010 logo Twitter powstało w zaledwie jeden dzień. Jak to często bywa, najlepsze pomysły powstają w pośpiechu.

Zadanie stworzenia logo szóstego największego portalu społecznościowego na świecie przypadło projektantce Linda Gavin.

Charakterystyczny krój pisma został stworzony od podstaw, wyróżniał się zaokrągleniami, literami pisanymi w małych kapitalikach i bez odstępów. Cechą charakterystyczną jest również kreska w literkach „t”, która występuje jedynie po prawej stronie.

Zmianie uległ również kolor, porzucono roślinną kolorystykę na rzecz błękitu nieba.

Logo powstało zgodnie z nowoczesnymi zasadami projektowania, nic więc dziwnego, że przetrwało bez większych zmian, aż do czasu ograniczenia logo wyłącznie do ikony.

W logo pojawia się ptak 2010 – 2012

logo twitter 2012
źródło: https://logos-world.net/twitter-logo/

Przechodzimy 4 lata do przodu i widzimy praktycznie to samo logo z małym dodatkiem pod postacią niebieskiego ptaszka. Założyciele Twittera, chcieli zbudować tożsamość marki. Emblemat, który jest znany na całym świecie nie powstał w firmie zajmującej się Twitterem, a został zakupiony na portalu iStock za 15 dolarów od grafika Simona Oxleya.

Ikona jednak ta ikona wyglądała zupełnie inaczej i posłużyła jako inspiracja dla współczesnej formy. Od prostej formy przechodzono w bardziej bajkowe klimaty, by ponownie powrócić do mniej szczegółowego projektu.

Żadna z wersji przedstawionych na powyższej grafice nie była oficjalnie widoczna z wyjątkiem projektu z 2010 roku.

Stare logo graficzne

ewolucja logo twitter

Pierwszy symbol ptaka znanego obecnie na całym świecie wyglądał zupełnie inaczej i został zakupiony za kilkanaście dolarów na serwisie iStock. Autorem oryginalnego emblematu jest Simon Oxley.

Istotne jest to, że ptak widoczny na powyższej grafice nie był wykorzystywany jako element logo, a znajdował się tylko na stronie jako ikona.

Wspomniany już Bizz Stone, dokonał daleko idących modyfikacji a dalej projektem zajmował się Philip Pascuzzo.

Logo Twittera 2012 – obecnie

twitter logo
źródło: https://logos-world.net/twitter-logo/

Tym sposobem dochodzimy do roku 2012 i czasów obecnych. Twitter stał się marką globalną znaną na całym świecie, zarząd uznał, że to dobry moment na jeszcze większą rewolucję. Z logo usunięto nazwę, od tej pory logo stanowiła wyłącznie ikona niebieskiego ptaszka, która została lekko odświeżona i uproszczona.

Na taki krok mogą pozwolić sobie wyłącznie giganci, którzy są zakorzenienie w świadomości ludzi.

Za projekt obecnego logo Twitter odpowiedzialny jest Martin Grasser, który dopiero co ukończył Art. Center College of Design i zaczął swoją prace w agencji West, chyba nie mógł wymarzyć sobie lepszego początku kariery.

Naturalnie to nie jest tak, że pierwszy ze stworzonych projektów był tym ostatnim, jak sam Grasser twierdzi, stworzył co najmniej tysiąc ptaków by ostatecznie pokazać Jacko Dorseyowi 24 propozycje. Ten nie miał większych wątpliwości, którą wybrać, był to projekt numer 5.

Koliber stracił upierzenie i został lekko przechylony. Największą zmianą było wykorzystanie ciemniejszego odcieniu koloru niebieskiego. Dzięki temu ikona stała się bardziej widoczna na białym tle.

Na pierwszy rzut oka mało kto zauważy, że logo Twittera powstało z części idealnych okręgów. Przypatrz się dobrze, a zobaczyć, że każdy fragment logo składa się z części okrągłych łuków.

Jak to często bywa, logo ma swoją symbolikę, która w tym przypadku odnosi się do rozwoju, wolności i nadziei.

Ikony Twitter

ikony twitter
źródło: https://1000logos.net/twitter-logo/

Każda aplikacja musi mieć swoje ikony, które będą dobrze reprezentować się na różnych tłach. Pod tym względem Twitter niczym się nie wyróżnia.

Obecnie wyróżniamy 5 ikon Twittera i można powiedzieć, że mamy tu sporą różnorodność.

  • Pierwsza z ikon to biały koliber w czarnym kwadracie z zaokrąglonymi rogami. Taka kolorystyka nie pasuje do Twittera, ale jest czasem wykorzystywana.
  • Druga ikona przedstawia samego niebieskiego kolibra bez obramowania.
  • Trzecia z widocznych ikon nie jest obecnie wykorzystywana, gdyż przedstawia starą wersję logo.
  • Czwarty projekt to najbardziej standardowe rozwiązanie.
  • Piąty projekt również nie jest obecnie wykorzystywany. Przedstawiał białą literę „t” znaną z logotypu wpisaną w niebieski kwadrat.

Logo odgrywa istotną rolę w identyfikacji firmy, a logo Twittera bez dwóch zdań przyczyniło się do sukcesu firmy. Twitter chroni swoje logo zastrzegając, że nie można go w żaden sposób modyfikować.

Jak widzisz Twitter ma ciekawą historię swojego logo, jeśli interesuje Cię historia logotypów innych marek społecznościowych to zapraszamy do sprawdzenia historii logo Facebook, Instagram czy Youtube.

Oceń artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *