Logo Snapchat znane jest wielu osobom korzystającym z portali społecznościowych. Snapchat powstał w roku 2011. Twórcami aplikacji są Bobby Murphy i Evan Spiegel, którzy chcieli ułatwić przesyłanie zdjęć i filmów w sieci, ale z ograniczeniem czasowym.
Wszystkie treści publikowane na Snapchat dostępne są przez ograniczony czas, a następnie są usuwane z telefonu odbiorcy. Ten artykuł chcemy poświęcić logo Snapchat, które nie zawsze wyglądało tak jak obecnie. Pamiętasz pierwsze logo Snapchat? Jeśli nie to, po tym artykule sobie przypomnisz.
Snapchat logo – historia i znaczenie
Snapchat nie zawsze się tak nazywał, początkowo była to aplikacja Picaboo. We wstępie wymieniliśmy dwa nazwiska, ale na dobrą sprawę pomysłodawca całej aplikacji był Reggie Brown, który został wyrzucony z firmy, którą zakładał.
Jak widzisz Facebook nie był jedynym przypadkiem portalu społecznościowego, w którym pieniądze odgrywały kluczową rolę.
Logo Snapchat nazywane jest Ghostface Chilian i powstało w głowie Evana Spiegela, który w wywiadach nie kryje, że logo powstało podczas jednego wieczoru na jego komputerze w sypialni. Evan nie jest profesjonalnym projektantem, więc tym bardziej należą mu się uznania.
Skąd taka nazwa logo? Jest to odniesienie do amerykańskiego rapera Ghostface Killah. Evan jako zaangażowany fan i raper postanowił, że będzie to ciekawe nawiązanie. Jak widzisz geneza powstania ikony nie ma wiele wspólnego z jej przeznaczeniem.
Niemniej została dorobiona ideologia mówiąca o tym, że duch w logo reprezentuje ulotność materiałów publikowanych w aplikacji. Użytkownik zostawia po sobie ledwo widoczny ślad tak jak robi to duch.
Pierwsze logo Snapchat 2011 – 2013
Snapchat podobnie jak wiele innych firm zaczynał z logo, które miało więcej szczegółów. Widzimy na nim uśmiechniętą, kreskówką postaci duszka z czerwonym wystającym językiem.
Cała sylwetka ducha jest dokładnie taką jak znamy ją z bajek czy kostium Halloween.
Biały duch znajduje się na żółtym tle (gradient z trójwymiarowym cieniem), a jego wyraźne czarne kontury chronią go przed zbytnim zlaniem się z wyblakłą żółcią.
Drugie logo Snapchat 2013 – 2019
Moda na charakterystyczne loga, bogate w ciekawe kroje pisma czy bogate detale zaczęła odchodzić do lamusa. Na rynku zaczęły przeważać proste i minimalistyczne logotypy, zmiany dotknęły również aplikację Snapchat.
Pierwsze logo funkcjonowało jedynie dwa lata, w drugiej wersji duch został pozbawiony twarzy. Taka zmiana miała sugerować użytkownikom, że każdy jest twarzą Snapchata.
Jednak sceptycy powiedzą, że zmiana wynikała z oskarżeń o naruszenie praw autorskich. Jak to często bywa, całej prawdy zapewne nigdy się nie dowiemy.
Poza usunięciem oczu i ust, praktycznie nic się nie zmieniło z wyjątkiem tła, które zyskało na żywości kolorów i stało się jednolite.
Snapchat logo obecnie
Obecne logo Snapchat wywołało sporo kontrowersji i to pomimo praktycznie braku zmian, nad którymi warto się rozwodzić.
Nowe logo powstało w roku 2019 i zmianie uległy wyłącznie kontury postaci, które zostały pogrubione, jednak nie spodobało się to użytkownikom. Wielu z nich twierdziło i twierdzi nadal, że nowa ikona aplikacji jest brzydka.
Twórcy aplikacji mają odmienne zdanie od społeczności i pozostają przy swoim zdaniu, że grubsze kontury bardziej uwidaczniają logo i są atrakcyjne.
Kolorystyka logo
Zgodnie z informacjami podawanymi przez autora logo Evana Spiegela, kolorystyka logo Snapchat nie jest przypadkowa. Autor analizował kolorystykę wielu popularnych aplikacji i uznał, że żadna z nich nie wykorzystuje tak bardzo żółtej barwy. Kolor wykorzystywany w logo to 0xFFFC00.
Logo Snapchat od zawsze opierało się na kolorach białym, żółtym i czarnym a jedyną odskocznią był czerwony język duch w pierwszej wersji logo.
Czcionka
Prawdopodobnie nie masz nawet pojęcia jak wygląda napis Snapchat. Wiele firm odchodzi od używanie nazw aplikacji w formie pisanej, w pewnym stopniu cofamy się do pisma obrazkowego. Czcionka wykorzystana w nazwie aplikacji jest bardzo podstawowa i niczym się nie wyróżnia.
Ikony Snapchat
Snapchat w swojej identyfikacji wykorzystuje kilka ikon, które opierają się na tej samej kolorystyce, ale w różnych wariantach. Jak widzisz na powyższym obrazie Snapchat ma ikony z duchami w kolorach: białym, czarnym i żółtym, a są one wpisane w koło lub kwadrat z zaokrąglonymi rogami.
Pomimo pięciu różnych wariantów, nikt nie powinien mieć problem z identyfikacją aplikacji Snapchat.